Actieradius: Bij een elektrische auto wordt de actieradius van de auto aangegeven volgens de WLTP testmethode. De actieradius wordt voor het belangrijkste deel bepaald door de capaciteit van de accu die wordt weergegeven in kW. Vaak worden modellen met verschillende accucapaciteit op de markt gebracht, houd hier rekening mee bij je keuze. Het blijkt dat de opgave van de fabrikant in het algemeen gunstiger aangegeven wordt dan de praktijk uitwijst. Dit kan te maken hebben met zaken die de berijder deels kan beïnvloeden zoals:
Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je een storing heeft waardoor je niet kunt laden. Hieronder geven we je een aantal tips waarmee je waarschijnlijk de storing zelf kunt verhelpen.
Storing eigen thuislaadpunt:
Storing bedrijfs- of thuislaadpunt:
Storing publiek laadpunt:
Verlies laadpas:
Bijtelling: Het bijtellingspercentage voor elektrische en hybride auto’s is de laatste jaren behoorlijk gewijzigd. De komende jaren is er uitsluitend voor volledig elektrische en waterstofauto’s een gunstigere bijtellingsregeling.
*Let op: Max. catalogusprijs geldt niet voor waterstof
BPM & Houderschapsbelasting: Voor volledig elektrische auto’s geldt een BPM en houderschapsbelasting vrijstelling tot en met 2024. Voor hybride auto’s varieert dit afhankelijk van brandstofsoort en CO2 uitstoot.
Subsidie: Voor bedrijven en consumenten zijn er subsidieregelingen om de aanschaf van elektrische personen –en bedrijfsauto’s te stimuleren. J&T Autolease informeert u graag over de laatste stand van zaken op dit gebied.